lauantai 20. huhtikuuta 2013

Raskausmaha...

Olen ollut nyt parisen viikkoa "työharjoittelussa" ja asiakaspalvelu on aika suurena osana minun päivää. Eilen yhdellä asiakkaalla oli todella komea ja pyöreä raskausmaha, varmasti oli rouvashenkilö jo melko viimeisillään. Minun teki niin mieli "tuojottaa" mahaa koko ajan, mutta jotenkin sain itseni vain vilkaisemaan sitä ja sitten sainkin tehdät töitä etten enää siirrä katsettani siihen.

Ja miksi toimin näin? En tiedä onko sopivaa tuijottaa naisen raskausmahaa! :D


En tiedä miten itse siihen reagoisin, saatika miten muut reagoi siihen. Otetaanko se kohteliaisuutena vai ajatellaanko "mitä tuokin oikein tuijottaa"?

Siinäpä siis kysymys tähän viikonloppuun:
Onko sopivaa katsoa naisen raskausmahaa? Ja missä se raja menee?

10 kommenttia:

  1. Mä en sillon yritysaikana viitsinyt tuijotella muiden mahoja, en tiedä miksi..
    Nyt, kun oma vatsa näkyy selkeesti muidenkin silmiin, niin en mä pahakseni pistä,jos joku haluaa vatsaani toljottaa. :) Musta se on mukavaa, kun kerrankin joku katsoo vatsaani sen takia hymyssäsuin, että se on pyöreä ja iso - ja siellä kasvaa ihan oikea vauva :)

    VastaaPoista
  2. Tuntuu että bongailen niitä mahoja tosi paljon ja varmaan tuijotankin, en sitten tiedä onko se kuinka sopivaa :D

    VastaaPoista
  3. Minä ainakin katson! Ja minun vauvamahaani saisi myös katsoa :) Ei sitä katsota ajatuksella että järkyttävää, tai samalla tavalla kuin läskimahaa. Sitä ihaillaan!

    VastaaPoista
  4. Ei mahan katsominen haittaa, eikä sitä katsetta yleensä pysytä piilottamaan. Mä kyllä huomaan sen pienenkin vilkaisun, eikä se haittaa yhtään. Koskettaminen onkin sitten jo eri asia enkä tykkää että mahaa lääpitään.

    VastaaPoista
  5. Se riippuu ihan täysin katsojan ilmeestä :D Jos katsoo mahaa sellainen halveksiva, tympeä tai vihainen ilme kasvoillaan siinä rupee itsellä pinna kiristymään. Jos sitä taas tuijottelee ihan normaalisti tai hymyillen niin ei haittaa! Mukavaltahan se vain tuntuu :)

    VastaaPoista
  6. Eipä mua ole haitannut vatsan tuijottelijat, koskemisesta olen tarkempi mutta eipä mua yrittänytkään tulla koskemaan kukaan joka ei olisi saanut. Mua ihan huvitti kun raskauteni alkoi pikkuhiljaa näkyä (silleen että onko toi lihonut vai mahtaisko olla raskaana) niin työpaikan respan tyttö toivotti aina päivänjatkot mun vatsalle eikä mun silmille=D

    VastaaPoista
  7. Mun mahaa saa ehottomasti tuijottaa, kun se kasvaa ja huomataan. Kannan ilolla ja ylpeydellä vauvamahaani! :) Itsekkin kyllä tuijottelen tahtomattani muiden mahoja. Jotenki hassu, että se tuntuu väärältä, vaikka se esim itsellekkin on oikeen ok. :D

    VastaaPoista
  8. Alkuraskaudessa toivoin, että juurikaan kukaan ei katsoisi, koska itsestä tuntui siltä, että oli vain lihonut (ei mikään selkeä vauva masu vaikka muuten normaalipainoinen olenkin)..Sitten, kun masu alkoi kunnolla olemaan selkeä vauva vatsa, ei haitannut, vaikka sitä katsottiin ja osa kysyi laskettua aikaa ja rohkeimmat kokeilivat "potkiiko?". Pari viikkoa ennen laskettua aikaa olo oli kuitenkin jo sen verran tukala, että tuntui siltä, että mitä vähemmän sai katseita, niin sen parempi. Miksi kukaan katsoisi huohottavaa naista, joka yrittää kävellä kaupassa, mutta pienikin askel tuntuu pahalta, kun vauvan pää painoi pahasti jo häpyluuta.

    Itse myönnän katsovani vauvamasuja ja joskus kyselen myös laskettuja aikoja. Vieraiden massuja en kokeile, mutta mm. veljeni vaimon masua kokeilin. Tosin tämäkin tapahtui usein pyynnöstä, kun hän mietti, että supistaako vai ei ja miksi se masu menee niin piukeaksi jne...

    Meillä kaksi raskautta takana ja tuloksena on nyt 8kk ikäinen tyttö. Toinen raskaus oli reilu 3vuotta sitten, mutta...Poika ei jaksanut sinnitellä.

    Tsemppiä teille hurjasti! En edes viitsi sanoa, että kun lakkaa yrittämästä, niin tärppää, mutta liiallinen stressaaminen kannattaa jättää muille.

    VastaaPoista
  9. Ei mielestäni kuulu hyviin käytöstapoihin tuijottaa ihmisiä yhtään mistään syystä, ja itse ainakin yritän tuota sääntöä noudattaa. Itse tuskin pistäisin pahakseni raskausmahani lyhytaikaista tuijottamista, kunhan nyt ei kukaan tulisi kommentoimaan saati lääppimään. Sit saattais nenä turvota...

    VastaaPoista
  10. Mun mahaa saa kyllä katsoa, koska en yritä piilottaa sitä mitenkään :). Tietysti jos joku jää tuijottamaan tosi pitkäksi aikaa se voi tuntua vähän oudolta, mutta kyllä normaaleja katseita kestää kunhan eivät ole tuomitsevia tai silleen negatiivisia katseita.
    Mun mielestä vieraiden vauvamahaa voi myös kehua hienoksi jos se sopii tilanteeseen. Ei tietenkään kaupassa vastaan kävelevälle odottajalle, mut esim. juuri asiakaspalvelutilanteessa kun tulee juteltua muutenkin niin voi sanoa että onpa sulla hieno vauvamaha ja milloin on la. Itse en ainakaan tykkäisi pahaa :)

    Neljättä odottava äippä

    VastaaPoista